Setmana Internacional de l'Accés Obert (23-29 d'octubre de 2017)

En el marc de l'edició IX de la Setmana Internacional de l'Accés Obert, la UPC organitza les següents activitats:

Micro-mooc sobre Accés Obert: segueix-lo a  #OAMOOC via @moocmicro

• Cada dia a les 12h del 23 al 27 d'octubre, cita amb #OAMOOC via @moocmicro, un micro-mooc a Twitter sobre conceptes i nocions bàsiques sobre #accésobert.
  • També podeu seguir-lo a través de les biblioteques de la #UPC seguint els hashtags #OAWeek #UPC.

Taller: "Behind the Scenes of Academic Publishing: A Publisher's Perspective"

• Dimarts 24 d'octubre, taller sobre el procés de publicació acadèmica a càrrec de MDPI (Multidisciplinary Digital Publishing Institute), editorial de revistes científiques en accés obert.
  • Els assistents gaudiran d'un descompte addicional (20%) si publiqueu un article a les seves revistes, més el 10% que l'editorial aplica als membres institucionals.
  • El taller és gratuït i en anglès i es realitzarà d'11 a 13 h a la Sala de Conferències TR1 del Campus de Terrassa.
  • Cal inscripció a través d'aquest formulari.

Xerrada: "Perspectiva europea en l'accés obert: Open Data"

• Dimarts 24 d'octubre a les 15 h, a la Biblioteca del Campus Universitaria de Manresa (BCUM).
  • A càrrec del professor David Parcerisa de l'Escola Politècnica Superior de Manresa i de Roser Gómez, responsable de recerca de la BCUM.

Conferència: "L'open access i la divulgació de la recerca a les xarxes socials"

• Dijous 26 a les 18 h, a la Biblioteca de l'Escola Politècnica de Vilanova i la Geltrú.
  • A càrrec de Javier Polinario, autor de "Cómo divulgar ciencia a través de las redes sociales". El llibre tracta sobre com divulgar continguts científics a través de les xarxes socials i els blogs, de l'accés obert i de les mètriques alternatives.

Articles UPC més citats publicats al 2016 en accés obert

• La Biblioteca Rector Gabriel Ferraté ha publicat una nova edició de l'estudi: Accessibilitat en obert dels articles UPC publicats al 2016. Presenta els 28 articles més citats i el grau d'obertura en plataformes com UPCommons, ArXiv.org, ResearchGate i les web de les editorials..
  • Els resultats mostren que 20 dels 28 articles més citats publicats al 2016 estan en accés obert i entre aquests, els 11 articles més citats.

Treballs acadèmics d'UPCommons més consultats

"Last call to visibility" a la Biblioteca de l'EEBE
  • Amb la campanya, "Last call to visibility" la Biblioteca de l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ofereix suport als investigadors per crear l'ORCID i altres indentificadors necessaris per donar major visibilitat a la producció científica. Contacteu amb biblioteca.eebe@upc.edu abans del 31 d'octubre!.

​Gestió de dades de recerca: bones pràctiques

10 raons per publicar a UPCommons

• Cliqueu sobre la infografia

L'accés obert a la BCBL: 2016-2017